torsdag 22 december 2016

Lars Demian - Jul Hos Frälsningsarmén



Jag lyssnade mycket på Lars Demians fyra första skivor och de håller än idag... Oftast varma skildringar från de utstötta, fattiga eller annorlundas värld. Ofta med en knorr på slutet. "Jul hos Frälsningsarmén" tror jag bara gavs ut på någon samlingsskiva och jag hade inte hört den på evigheter när jag nyss fann den här videon.

Samtidigt upptäckte jag att Demian i somras spelat i Eskilstuna, vilket jag missade. För att undvika att det händer igen tänker jag gå med i Föreningen Cultura som anordnar en hel del intressant i min gamla hemstad.

Länkar:
Lars Demian på Wikipedia - med både biografi och diskografi.

Föreningen Cultura - Anordnar bl.a. kulturfestival, musikarrangemang och teater-kurser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar