söndag 13 augusti 2017

Åter till jobbet...


Även om eleverna först kommer om en vecka, så startar jobbet i morgon. För mig är det inte längre lika dramatiskt att börja jobba, jag jobbar ju bara halvtid och då blir skillnaden inte lika markant...

Jag tänker ibland tillbaka på min egen skoltid och framför allt om tiden på högstadiet, eftersom det är ju där jag jobbar. Det finns känslor som ibland blir alldeles påtagliga, som om dofter och känslor bara är där... Utsvängda jeans... Betygs-stress... Omvälvande förälskelser... De första stegen som "vuxen", åtminstone trodde man det då...



När det gäller musiken så var Creedence Clearwater Revival "det senaste" och det var omöjligt att inte ryckas med av "Have You Ever Seen The Rain" eller "Bad Moon Rising"...

The Byrds gjorde "Chesnut Mare" och mycket bättre blir det ju knappast... Sen så tyckte man ju om att lyfta fram sådant ingen annan hade hört talas om, som Quicksilver Messenger Service, Mike Bloomfield och Al kooper, samt annat lite flummigt... På något sätt kände man sig då som "King of the Hill", även om Roger McGuinn först gav ut den många år senare... Här är en häftig live-version från 1991 med John Jorgenson på härliga gitarrdueller med Roger McGuinn och hans Rickenbacker. Inga kommentarer om pudel-frisyrerna...



Så åter till vardagliga rutiner... Jag har ju därtill ett jobb jag oftast trivs förträffligt med och även det gör mig ju ovanligt priviligierad... Inte alls så tokigt egentligen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar